Minął luty – czas zatem na kolejne podsumowanie.

W minionym miesiącu opublikowałem osiem artykułów. Zwracam Państwu szczególną uwagę na recenzję programów edukacyjnych „Akademii Nauki”, zamieszczoną w ramach odpowiedzi na pytanie Czytelniczki.

Rozpocząłem również cykl dotyczący idealnego modelu edukacji. Pierwszy tekst odnosi się do relacji między szkolnictwem zawodowym a ogólnym.

Opublikowałem również moje wystąpienie wygłoszone na jednej z konferencji Instytutu Edukacji Narodowej kilka lat temu, podejmujące zagadnienia wpływu mediów na młodzież (w dwóch częściach).

Kurs: „Jak panować nad klasą?”

Gotowy mam w końcu kurs internetowy: „Jak panować nad klasą?” (siedem nagrań audio, prezentacja w Pawer Pointcie, oraz zbiór artykułów streszczających nagrania). Kurs zamierzam umieścić na jednej z platform elearningowych. Niestety, chyba nie będzie to platforma Instytutu Edukacji Narodowej, której start się opóźnia.

Zainteresowanych szkoleniem proszę o zapisanie się na moją listę mailingową (BIULETYN KLASYCZNY), wtedy na pewno nikt go nie przegapi. Kurs o panowaniu nad klasą polecam uwadze nie tylko nauczycieli, ale także rodziców, mających problemy wychowawcze z dorastającą młodzieżą. Podkreślam w nim znaczenie autorytetu w wychowaniu, pokazuję różne sposoby radzenia sobie z okresem „buntu i naporu” oraz zdradzam pewien – moim zdaniem najważniejszy – sekret pomagający nauczycielom utrzymać uczniów w karności i posłuszeństwie.

Czy założyć nowy blog?

Wspomniane szkolenie odnosi się do realiów polskiego szkolnictwa, które stoją w ewidentnej sprzeczności z tym, co głoszę na “Edukacji Klasycznej”. Co innego opisywanie pewnego tradycyjnego wzorca wychowawczego, a co innego odnoszenie się do rzeczywistości oświatowej. Również nieco inaczej podchodzi się do doraźnych problemów szkolnych, a inaczej do wychowania w warunkach domowych. Czytelnik “Edukacji Klasycznej” nie musi być zainteresowany jedną i drugą tematyką.

Dlatego dojrzewa we mnie myśl, aby postawić jeszcze jednego bloga, który byłby przeznaczony tylko dla współczesnego nauczyciela, stykającego się z ponurą, szkolną rzeczywistością i szukającego przede wszystkim doraźnych rozwiązań, by przeżyć i jeszcze przy okazji zrobić coś dobrego.

Ten blog zostałby zaś dla rodziców, którzy od początku, świadomie prowadzą swoje dzieci w duchu klasycznej edukacji katolickiej. Jednak żeby całkowicie przekonać się do tej idei muszę wsłuchać się w opinię Czytelników. Proszę o komentarz w tej sprawie, ewentualnie o wyrażenie swojego zdania w ankiecie (patrz: panel boczny).

„Stop szkolnej indoktrynacji?”

W marcu, w odpowiedzi na pytanie Czytelniczki, zamierzam napisać recenzję „metody Domana” w ramach akcji „Stop szkolnej indoktrynacji!”. Przyznam, że trochę „zawiesiłem się” na tym temacie. Cóż z jednej strony trzeba być krytycznym, z drugiej – nie chciałbym popadać w skrajny przesadyzm i krytykować wszystko, jak leci. Dlatego dosyć długo zastanawiam się jak „ugryźć” „metodę Domana”. A może ktoś z Czytelników zna dobre opracowanie na ten temat?

Poza tym ilość pobrań e-booka „Antypedagogika i inne herezje” (rozprowadzanego w ramach Akcji) zbliża się do 600. Nie jest to liczba powalająca, ale zważywszy na to, jak coraz ciaśniej robi się w Internecie i z tego należy się cieszyć.

Przypominam, że Akcja: „Stop szkolnej indoktrynacji” potrwa do czerwca 2011 r.


ZAMÓW MOJE KSIĄŻKI I KURSY AUDIO

form
KSIĄŻKA: Wychować człowieka szlachetnego
form
KSIĄŻKA: Decyduj i walcz!
KSIĄŻKA: Nieposłuszne dzieci, posłuszni rodzice
___________________________________________________________________________
Jak panować nad klasą?
KURS AUDIO: Jak panować nad klasą?
KURS AUDIO: Obżarstwo poskromione NOWOŚĆ!
KURS AUDIO: Cud posłuszeństwa
___________________________________________________________________________

Pobierz bezpłatny Raport:
Dwie rzeczy, które musisz zrobić, żeby dzieci słuchały Twych poleceń
Zgadzam się z Polityką Prywatności