Od 15 stycznia 2011 roku prowadziłem na blogu EDUKACJA KLASYCZNA W XXI WIEKU, Akcję informacyjną zatytułowaną: „Stop szkolnej indoktrynacji!”. W ramach Akcji starałem się przybliżyć problematykę związaną z pewną formą ukrytej manipulacji w szkolnictwie.

Zazwyczaj konserwatywna część opinii publicznej oburza się na spektakularne działania władz czy grup społecznych usiłujących zmienić pragramy edukacyjne w duchu lewicowo-liberalnym.

Jest to oczywiście słuszne oburzenie. Niestety, aż tak wyraźnie nie wybrzmiewa sprzeciw wobec pewnych metod pedagogicznych, które, choć pozornie nie narzucają się z obrazoburczymi treściami, to jednak pośrednio (poprzez ideologie z jakich wyrastają) “lansują” koncepcję człowieka niezgodną z tradycyjnym nauczaniem katolickim.

Wspomniana Akcja miała uczulić właśnie na tę kwestię. W jej ramach rozdawałem e-booka: „Antypedagogika i inne herezje”, który opisywał kilka ideologii edukacyjnych utrzymanych w nowomodnym duchu. E-booka pobrało w sumie 1115 osób (stan na dzień 15.07.2011 r.).

Dodatkowo w ramach Akcji wyraziłem swoją opnię na temat koncepcji pedagogicznych zgłaszanych przez Czytelników: „Metody Domana” i „Programów edukacyjnych Akademii Nauki”.

Akcję formalnie zakończyłem 30 czerwca. A teraz refleksja podsumowująca.

1115 pobrań darmowego ebooka „Antypedagogika i inne herezje” nie jest wynikiem imponującym, Niemniej, mając świadomość, że działałem bez wsparcia wielkich mediów, pracując po godzinach, troszeczkę metodami chałupniczymi, to w tym kontekście nie jest to najgorszy wynik.

Jeszcze raz w tym miejscu dziękuję wszystkim osobom, które pomagały mi w dotarciu do tych ponad tysiąca osób.

Co dalej? Każdy będzie miał jeszcze przez jakiś czas możliwość pobrania e-booka: “Antypedagogika i inne herezje”. Na jesień przygotowują zaś inną kampanię. Dlatego zachęcam do śledzenia tego co się dzieje na blogu przez zapisanie się na Newsletter lub kanał RSS.