Szkolenie zatytułowane: „Jak panować nad klasą szkolną?” kieruję do tych nauczycieli, którzy będąc dobrymi specjalistami  w ramach swoich przedmiotów, nie potrafią  jednak sprawować efektywnej kontroli nad uczniami w trakcie lekcji.

Sytuacja jest patowa. Z jednej strony nieszczęsne prawa ucznia gwarantujące rozrabiakom (praktycznie) bezkarność, z drugiej – dyrektorskie oczekiwania na efekty. Nauczyciel przypomina często żołnierza wysłanego bez broni na front. Bo co zrobić, gdy „delikwent” rozrabia na lekcji i równocześnie nie obawia się ani obniżenia oceny zachowania, ani jedynek, ani rodzicielskiego upominania czy nawet groźby usunięcia ze szkoły (często zresztą czysto hipotetycznej).


A radzić sobie jakoś trzeba! Dlatego podtytuł tego szkolenia powinien brzmieć: „Co można zrobić, gdy już nic nie da się zrobić?” Na taką sytuację przygotowałem sposoby, by nie rzec triki, dzięki którym można zapanować nad klasą i efektywnie przeprowadzać lekcje.

Zastrzegam – nie obiecuję  „złotych gór”. Zdarzają się&nbspprzypadki, które – mówiąc językiem medycznym – są beznadziejne. Ale prawdą też jest, że spora część nauczycielskich problemów bierze się z elementarnych błędów popełnianych w relacjach z uczniami.

Na szkoleniu nauczyciele poznają odpowiedź na cztery podstawowe pytania?

–  co muszą zmienić we własnym zachowaniu, żeby skutecznie radzić sobie w pracy z uczniami ?
–  jak budować własny autorytet?
–  jak rozpoznawać i gasić pierwsze oznaki buntu?
–  w jaki sposób wydawać polecenia i upominać?

Szkolenie dla rad pedagogicznych oraz innych, zorganizowanych grup, przeprowadzam we współpracy z Fundacją Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, która jest jego organizatorem (przy Fundacji funkcjonuje Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.)

Zapytania proszę kierować na adres e-mailowy wspomnianej Fundacji: ien@ien.pl lub telefonicznie 81/743 75 15.